PINTEREST ACCOUNT IN LATEN RICHTEN & OPTIMALISEREN
Je ziet de mogelijkheden in van Pinterest, en wil zeker zijn van een sterke start op dit kanaal.
Ik help je met het opzetten van een strategisch Pinterest account. Zo voorkom je dat je met losse flodders schiet en word je zichtbaar voor jouw ideale klanten op Pinterest.
Heb je al geprobeerd Pinterest in te zetten, maar blijven de resultaten achter?
Of je bent al een tijdje bezig op Pinterest en ziet geen merkbare groei. Het is frustrerend om tijd en moeite te investeren zonder de gewenste uitkomsten, terwijl Pinterest de potentie heeft om jou meer websitebezoekers en potentiële klanten te bezorgen.
Je gelooft in Pinterest en begrijpt dat het kan werken voor jouw bedrijf. Echter, de huidige aanpak lijkt niet te werken zoals je had gehoopt. Laten we samen stap voor stap aan de slag gaan om organisch Pinterest-verkeer naar jouw website en sociale mediakanalen te genereren.
Ik help je met jouw strategische Pinterest aanpak waardoor je beter gevonden wordt online, je aatal website bezoekers verhoogt en klanten haalt uit Pinterest.
Een Pinterest account inrichten is heel anders dan dat van social media kanalen
Dat is waardoor er vaak kansen blijven liggen. Waar je bij het opstarten van bijvoorbeeld een Instagram account in principe alleen je profiel hoeft in te vullen en je eerste posts kunt plaatsen, werkt dat bij Pinterest heel anders.
Pinterest is geen social media kanaal, maar een zoekmachine. Dat betekent dat je het account en de bijbehorende content volledig afstemt op de juiste zoekwoorden. En dat kost vaak meer tijd dan vooraf ingecalculeerd. met als gevolg dat Pinterest weer op de grote stapel verdwijnt met ‘taken-om-later-op-te-pakken’.
Zonde, want als die basis eenmaal sterk staat, dan kost Pinterest veel minder tijd dan het bijhouden van een social media kanaal.
Het voordeel van het uitbesteden van deze cruciale stap, is dat je je vanaf dan kunt richten op het plaatsen van je content op Pinterest.
Pinterest is geen ‘one size fits all’
Pinterest heeft voor elk bedrijf een andere aanpak nodig. Hoe Pinterest het beste ingezet kan worden voor jouw bedrijf is afhankelijk van een aantal belangrijke zaken, zoals:
– Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naar toe, en hoe kan Pinterest hier een rol bij spelen?
– Welke content heb je om naar te verwijzen? Hoe vaak verschijnt er nieuwe content om in te zetten voor Pinterest? Is dit voldoende, of heb je meer nodig?
Een samenwerking is altijd maatwerk, geen enkel bedrijf is hetzelfde.
Ik denk hierin graag met je mee.
Pinterest Marketing is ideaal voor bedrijven die:
– meer verkeer willen op hun website
– consistent leads willen verzamelen
– hun naamsbekendheid willen verhogen via Pinterest
– met regelmatige basis nieuwe content publiceren op bijvoorbeeld een blog of webshop
Hoe kan ik het inrichten van je Pinterest account voor je uit handen nemen?
Ik gaf al aan dat Pinterest geen one-size-fits-all is, dus voordat we echt aan de slag gaan gaan we eerst goed bekijken wat precies je doelen zijn, zodat ik hier een plan voor kan maken hoe Pinterest hier een goede rol bij kan spelen.
Doordat ik ruim 13 jaar ervaring heb als online marketeer, en heel nauw heb samengewerkt met veel specialisten binnen online marketing, ben ik goed thuis in andere kanalen zodat ik ook mee kan kijken op gebied van social media marketing, SEO, de website en e-mail marketing. Dus ik kijk altijd naar het complete plaatje, zodat ik waar nodig kan adviseren hoe alle kanalen goed op elkaar afgestemd wordt.
Vervolgens ga ik aan de slag met het opstarten of optimaliseren van jouw Pinterest account, zodat jij hier zo min mogelijk omkijken naar hebt.
Pinterest account opstarten of optimaliseren
Jouw investering
Jouw eenmalige investering voor het uit handen geven van de opstart of optimalisatie van jouw Pinterest account is
€650,- excl 21% btw
Hoe ziet een samenwerking er uit?
.1. Strategie call
Tijdens de strategie call leer ik je bedrijf en doelstellingen beter kennen. We bespreken welke rol Pinterest in dit geheel zal spelen. We bespreken onder andere voor welke content items ik Pinterest pins ga creeren. Vervolgens ga ik met deze informatie en stel ik een debrief op. Zo hebben we beiden scherp welke richting we op gaan en weet je wat je kunt verwachten.
Ook heb ik extra informatie nodig over huisstijl, et cetera, dat komt gezamenlijk met de debrief.
.2. Strategisch Plan van Aanpak
Met alle input uit de strategie call kan ik aan de slag met het strategisch plan van aanpak. Als ik jouw doelen scherp heb, ga ik eerst een plan uitstippelen voor de juiste Pinterest strategie. Dit is een PDF document.
Hierin wordt alle informatie opgenomen die je nodig hebt om straks zelf met Pinterest verder te gaan. Dit document stuur ik tegen het einde van mijn werkzaamheden op. Hierin vind je tevens basis uitleg over hoe je Pinterest vervolgens zelf kunt blijven inzetten.
.3. Pinterest Zoekwoordenonderzoek
Ik ga op onderzoek uit op Pinterest voor een zoekwoordenonderzoek en om jouw markt beter te leren kennen. Dit is één van de belangrijkste stappen bij het opstarten of optimalsieren van een Pinterest account.
.4. Account opstarten/optimaliseren
Daarna ga ik het Pinterest account opstarten of optimaliseren zodat het helemaal goed ingericht is voor zakelijk gebruik, indien dit nog niet het geval is. Hierbij let ik er goed op dat aan alle belangrijke vereisten wordt voldaan voor optimale vindbaarheid van het account. Je profiel wordt gevuld met 10 strategisch samengestelde Pinterest borden.
.5. Pin templates en pins maken en inplannen
In Canva maak ik een set Pinterest sjablonen die je vervolgens vrij kunt gebruiken. Hierbij houd ik rekening met jouw huisstijl. Dit maakt het maken van nieuwe pins voor jou straks een fluitje van een cent.
Voor de vooraf afgesproken content items creer ik vervolgens een uitgebried pakket aan pins. Deze plan ik tevens in zodat er voor een maand volop content klaar staat.
.6. Afrondende call
Zodra het account volledig is ingericht plannen we samen een afrondende call in. Hierbij bespreken we samen de gemaakte stappen en geef ik uitleg over hoe je nu zelf verder kunt met het pinnen op je Pinterest account.
.7. Achteraf nog vragen?
Het kan zijn dat je toch nog vragen hebt zodra je zelf met je Pinterest account aan de slag gaat. Hier help ik je graag mee verder.
VEELGESTELDE VRAGEN
Voor wie is dit pakket geschikt?
Dit pakket is geschikt voor kleine en middelgrote bedrijven die zich bevinden in de lifestyle, interieur, parenting of persoonlijke verzorgings branche.
Je begrijpt hoe interessant Pinterest kan zijn voor je bedrijf, maar je hebt zelf niet de tijd en kennis om dit vanaf de start strategisch aan te pakken.
Dit pakket is bedoeld voor bedrijven met voldoende eigen visuele content en tijd of mankracht om consistent pins te plaatsen (gemiddeld 2 uur per week)
Kan na de opstart een teamgenoot of VA de werkzaamheden op zich nemen?
Ja absoluut. Het opstarten van een Pinterest account kost vaak best wat tijd. Zeker als je het goed wil doen. maar het onderhouden van een Pinterest account kost gemiddeld slechts 2 uur per week.
In het strategische plan van aanpak en tijdens de afrondende call leg ik uit hoe je vanaf daar zelf verder kunt.
Komen er verder nog kosten bij kijken?
Nee, er zijn geen extra kosten aan verbonden. Tenzij er extra wensen zijn vanuit de klant, dan maak ik een offerte op maat. Dit kunnen we vooraf bespreken.
Kan ik mijn gehele Pinterest aan je uitbesteden?
Ik bied momenteel geen Pinterest beheer diensten aan.
Dit is precies wat mijn bedrijf nodig heeft, kunnen we kennismaken?
Hartstikke leuk! Je kunt rechstreeks in mijn agenda een telefoongesprek met me inplannen. Tijdens dit gesprek kijken we of wij de juiste personen voor elkaar zijn en of we samen aan de slag gaan.
Dit gesprek duurt ongeveer 15 minuten.
Je vindt de agenda onderaan deze pagina.
Mijn vraag staat er niet tussen
Stuur een mail naar hello@sociallysanne.nl met je vraag, ik help je zo snel mogelijk op weg.
Zullen we even bellen?
Plan dan hieronder een belafspraak met me in om samen kennis te maken.
Stuur anders je vraag naar hello@sociallysanne.nl