Content, wat is de betekenis en definitie?

Bewaar voor later

Als ondernemer kun je er simpelweg niet omheen. Naast alle taken die je uitvoert ín je bedrijf, simpel gezegd het werk voor je klanten, zul je er ook voor moeten zorgen dat je werkt áán je bedrijf. Je wil natuurlijk wel dat je bedrijf online gevonden wordt. Dus zorg je ervoor dat je website up to date is, je plaatst social media berichten op bijvoorbeeld Instagram of Facebook. Misschien heb je een emaillijst en een gratis weggever. Dat is allemaal content.

Het begrip ‘content’ is echt super breed in de marketingwereld. Maar je kunt het zien als alle inhoud die je plaatst online en offline.

Welke soorten content zijn er?

Content komt in allerlei soorten, vormen en maten en voor verschillende kanalen en doeleinden. Een aantal voorbeelden van de meest voor de hand liggende content vormen zijn:

Blog
Podcast
Video
Landingspagina van je website
Social media post
Advertentie
Video
E-book

Maar content bestaat ook offline, denk aan:
Abri
Flyer
Folder
Autobestickering

En ga zo nog maar even door.

Content toepassen in je marketing

Eigenlijk kan jouw marketing niet zonder goede content. Want content is vaak het eerste contactpunt dat iemand met jou of je bedrijf heeft. Ze zien een post van je voorbij komen op Instagram, een blog op je site of een pin op Pinterest. Zonder content kon dat niet gebeuren.

Stel je eens voor dat je helemaal geen content zou verspreiden. Niets. Hoe zou iemand dan van jouw bestaan afweten? Die kans is dan super klein, toch?

Met content in jouw marketing ga je dus heel bewust content delen waar je jouw doelgroep mee kunt helpen. Dat kan zijn door bepaalde vragen te beantwoorden in een blog artikel, tips te delen op social media of al simpelweg een landingspagina op je website te hebben met jouw aanbod dat naadloos aansluit op dat waar je doelgroep op zoekt.

Daarvoor is het dus wel belangrijk dat je je doelgroep ook echt goed kent. Hoe beter je je content in je marketing afstemt op jouw ideale klant, des te makkelijker je gevonden kunt worden en je je doelgroep enthousiast kunt maken over jouw aanbod.

Dat is waar goede content je bij helpt. Onmisbaar dus in een slimme marketingstrategie!

Aan de slag met content

Nu je weet wat content precies is en welke rol dit speelt in jouw marketingaanpak, kun je gericht aan de slag met je content strategie. Denk bijvoorbeeld na over welke vormen van content jij in wil zetten, welke kanalen aansluiten bij je doelgroep en welke content je gaat creëren voor je doelgroep.

Welke vorm van content spreekt jou het meest aan? Deel het in de reacties

Wil je makkelijker klanten van je volgers maken?

Wil je dat je volgers niet alleen lekker actief zijn, maar dat ze ook iets bij je afnemen? Heb je alleen geen idee hoe je moet beginnen? Dan is dit gratis ebook precies wat je zoekt.

 

klein Socially Sanne ebook mockup

Bewaar op Pinterest

wat is content

Bewaar voor later