Instagram Quiz Sticker

Sharing is caring!

Nadat in februari al het een en ander getest werd, zijn dan nu deze week officieel de Quiz stickers geïntroduceerd in Instagram Stories. 

Wat voor sticker?

Binnen Instagram Stories heb je de mogelijkheid om verschillende stickers te gebruiken in je afbeelding of video. Zo waren er bijvoorbeeld al de Poll, Selfie, Slider en Countdown sticker. En nu is de Quiz sticker daar aan toegevoegd.

Wat kun je er zoal mee?

Goed dat je dit vraagt, ik geef je een aantal voorbeelden zodat jij de Quiz sticker optimaal kunt inzetten voor je account.
De sticker is namelijk ideaal om meer engagement met je volgers te krijgen, doordat je op een interactieve manier een connectie kunt maken.

In feite lijkt het redelijk op de al bestaande Poll sticker, maar met de Quiz kun je nog nét even extra uitpakken. Zo kun je meer antwoord opties kiezen in de Quiz (4 opties) dan bij de Poll (2 opties), en zit er een soort wedstrijd elementje aan vast omdat je direct ziet of je een juist antwoord hebt gegeven.

Hieronder geef ik een paar voorbeelden hoe je de Quiz in kunt zetten, maar eerst laat ik je in de video zien waar je de Quiz sticker überhaupt kunt vinden.

Vanuit Instagram Stories selecteer je de overlays, en daar kies je de sticker waarop staat ‘Quiz’, zoals te zien in de video. 

Hoe kun je ze zoal inzetten?

Test de kennis van je volgers

Hoe goed kent jouw doelgroep jou, je bedrijf, niche of wat dan ook. Geef een multiple choice vraag en test de kennis van je volgers!

Voorbeelden van kennisvragen kunnen zijn:
In welk jaar is ons bedrijf opgericht, in hoeveel steden hebben we locaties, hoeveel blogs hebben we geproduceerd, uit hoeveel producten bestaat ons assortiment, etcetera, etcetera.

Vervolgens kun je 2 tot 4 multiple choice opties geven, en de juiste selecteren.
Als iemand dan stemt in je Story, zien ze direct of ze het goede antwoord hebben gegeven.

Je kunt er ook een mini quizje van maken door een aantal vragen achter elkaar te plaatsen in een aantal Stories. 

@missguided deed dit bijvoorbeeld door een aantal vragen over hun merk voor te schotelen aan hun volgers 👇🏻

Marktonderzoek

Niet helemaal waar het voor bedacht is natuurlijk, omdat er niet per se een goed of fout aan zit. Maar je kunt door je volgers een vraag te stellen interactie uitlokken (wat goed is voor je engagement).
Vraag eens bijvoorbeeld: ‘In welke kleur moeten we de nieuwe collectie uitbrengen?’ maar ook je volgers een podium geven, want jij geeft ze soort van medezeggenschap, en hierdoor voelen ze zich super gewaardeerd door jou. 

Ik zeg, zeker uitproberen! 

@milkmakeup deed het bijvoorbeeld als volgt: 

Make it personal

De Quiz sticker is ook super leuk om in te zetten zodat je volgers je een beetje beter leren kennen. Vraag ze bijvoorbeeld of ze weten wat jouw favoriete pannenkoek, lievelingsmuziek, geluksgetal of fijnste vakantieland is, en zo kun je steeds een beetje werken aan je connectie met je doelgroep.

Quiz stickers kunnen altijd

Ook al heb je op dit moment even geen spannende nieuwe dingen die spelen rondom je bedrijf, de Quiz stickers zijn altijd een ideaal middel om interactie te krijgen met je doelgroep. Maak er dus vaak gebruik van en dan zul je zien dat de engagement omhoog gaat, en je een betere connectie op kunt bouwen met je volgers!

Lees ook:

Heb jij de Quiz functie al ingezet?

Laat me hieronder in de reacties even weten of jij de Quiz functie ook al beschikbaar hebt, en hoe je hem hebt ingezet! 

Wil je meer leren over Instagram? Bekijk dan ook het aanbod Instagram trainingen.
<script async src=”//pagead2.googlesyndication.com/
pagead/js/adsbygoogle.js”></script>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({
google_ad_client: “pub-1572278062935628”,
enable_page_level_ads: true
});
</script>

Sharing is caring!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.