Pinterest Marketing & Canva Specialist voor online bedrijven

  • 🏠
  • CURSUSSEN
  • SAMENWERKEN
    • Pinterest Account Inrichten
    • Pinterest Strategisch Plan van Aanpak
    • Strategisch Contentplan voor Digitale Groei
  • SHOP
    • JE EIGEN AI MEDEWERKER
      • Recycle Romy
      • Jouw Human Design Tolk
    • Shop bezoeken
  • GRATIS
    • Pinterest Masterclass
    • 4-daagse Pinterest Training
    • E-book – 5 content fouten
  • BLOG & PODCAST
    • Blog
    • Podcast

Pinterest Marketing

4
  • Wat is Pinterest?
  • Hoe Pinterest zakelijk gebruiken?
  • Waarom heb je een zakelijk Pinterest account nodig?
  • Waarom is Pinterest interessant voor bedrijven?

Content Marketing

3
  • Wat is Content Marketing
  • AI: Artificial Intelligence
  • Wat is ChatGPT?

Canva

2
  • Wat is Canva?
  • Waarom is Canva interessant voor zelfstandig ondernemers?

Bloggen

1
  • Wat is bloggen?
  • Home
  • Content Marketing Kennisbank
  • Content Marketing
  • Wat is Content Marketing
Categorieën bekijken

Wat is Content Marketing

2 min leestijd

Wat is Content Marketing? #

 

Waarom is Content Marketing belangrijk? #

Zonder goede content is je marketing in principe waardeloos. Want juist met je content wil je je doelgroep prikkelen. Dat is wat zo belangrijk is aan content marketing, dat het wordt gemaakt voor de juiste doelgroep. Het is dus voor jou als ondernemer heel belangrijk dat je weet wie jouw doelgroep precies is. Waar lopen zij tegenaan? Waar liggen ze wakker van? Wat zijn hun wensen?

Als je die antwoorden weet om te zetten naar goede content, dan is de kans ineens veel groter dat ze je vinden online én dat ze enthousiast worden van wat jij te vertellen hebt.

 

Van push naar pull marketing #

Je kent het wel, je zet de tv aan, even geen Netflix dit keer maar je favoriete serie op Net5. Irritant vaak komt er een veel te lang reclameblok voorbij dat je verleidt om het ene na het andere product te kopen. Dat is typische ‘push marketing’. Dit geldt ook voor koude acquisitie of bellen of mailen. Deze behoren ook tot push marketing. Dit is wat wij vaak als ‘salesy’ beschouwen, en waar we absoluut niet aan willen doen. Maar met push marketing is an sich helemaal niets mis. Zolang je maar de juiste boodschap weet te brengen, dan komt het al direct minder salesy over.

 

Hoe zorg je er voor dat mensen vanzelf bij jou terecht komen zonder te pushen? Dat doe je met pull marketing. Bij pull marketing is jouw ideale klant zelf op zoek naar een bepaalde oplossing, of een product of dienst. En jij kunt ze daarbij helpen! Hoe maak je dat kenbaar? Dat doe je door content te delen over het onderwerp waar zij op zoeken. Dat vergroot de kans dat jij bovenaan komt te staan bij de zoekresultaten. Niks geen salesy acties, maar kunnen helpen in plaats van verkopen. Helpen met je content.

 

AI: Artificial Intelligence
Inhoudsopgave
  • Wat is Content Marketing?
    • Waarom is Content Marketing belangrijk?
    • Van push naar pull marketing

Trainingen



Pinterest Academy



content club



Canva queen training



Gratis Pinterest training



Gratis e-book

Contact



hello@sociallysanne.nl



Contact



Over mij



Blog



Inloggen Leeromgeving



Blijf op de hoogte

en ontvang de gratis 4-daagse Pinterest Training in je inbox

Geslaagd-bericht

Schrijf je in

pinterest-advertising-essentials
Canva Canvassador officiele ambassadeur
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
© Copyright 2025 | Alle rechten voorbehouden
Socially Sanne
Cookie melding 🍪
We gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens zoals bladeren gedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}