Pinterest Marketing Specialist voor online dienstverleners

  • 🏠
  • AANBOD
    • Business Freedom Framework
    • Content Club Community
    • Canva Training
  • GRATIS
    • Gratis Pinterest Cursus
    • Pinterest Masterclass – 5 do’s and don’ts
  • SHOP
  • BLOG & PODCAST
    • Blog
    • Podcast
  • OVER MIJ
  • CONTACT
  • 🏠
  • AANBOD
    • Business Freedom Framework
    • Content Club Community
    • Canva Training
  • GRATIS
    • Gratis Pinterest Cursus
    • Pinterest Masterclass – 5 do’s and don’ts
  • SHOP
  • BLOG & PODCAST
    • Blog
    • Podcast
  • OVER MIJ
  • CONTACT

Pinterest Marketing

  • Wat is Pinterest?
  • Hoe Pinterest zakelijk gebruiken?
  • Waarom heb je een zakelijk Pinterest account nodig?
  • Waarom is Pinterest interessant voor bedrijven?

Content Marketing

  • Wat is Content Marketing
  • AI: Artificial Intelligence
  • Wat is ChatGPT?

Canva

  • Wat is Canva?
  • Waarom is Canva interessant voor zelfstandig ondernemers?

Bloggen

  • Wat is bloggen?
  • Home
  • Content Marketing Kennisbank
  • Content Marketing
  • Wat is Content Marketing

Wat is Content Marketing

Inhoudsopgave
  • Wat is Content Marketing?
    • Waarom is Content Marketing belangrijk?
    • Van push naar pull marketing

Wat is Content Marketing? #

 

Waarom is Content Marketing belangrijk? #

Zonder goede content is je marketing in principe waardeloos. Want juist met je content wil je je doelgroep prikkelen. Dat is wat zo belangrijk is aan content marketing, dat het wordt gemaakt voor de juiste doelgroep. Het is dus voor jou als ondernemer heel belangrijk dat je weet wie jouw doelgroep precies is. Waar lopen zij tegenaan? Waar liggen ze wakker van? Wat zijn hun wensen?

Als je die antwoorden weet om te zetten naar goede content, dan is de kans ineens veel groter dat ze je vinden online én dat ze enthousiast worden van wat jij te vertellen hebt.

 

Van push naar pull marketing #

Je kent het wel, je zet de tv aan, even geen Netflix dit keer maar je favoriete serie op Net5. Irritant vaak komt er een veel te lang reclameblok voorbij dat je verleidt om het ene na het andere product te kopen. Dat is typische ‘push marketing’. Dit geldt ook voor koude acquisitie of bellen of mailen. Deze behoren ook tot push marketing. Dit is wat wij vaak als ‘salesy’ beschouwen, en waar we absoluut niet aan willen doen. Maar met push marketing is an sich helemaal niets mis. Zolang je maar de juiste boodschap weet te brengen, dan komt het al direct minder salesy over.

 

Hoe zorg je er voor dat mensen vanzelf bij jou terecht komen zonder te pushen? Dat doe je met pull marketing. Bij pull marketing is jouw ideale klant zelf op zoek naar een bepaalde oplossing, of een product of dienst. En jij kunt ze daarbij helpen! Hoe maak je dat kenbaar? Dat doe je door content te delen over het onderwerp waar zij op zoeken. Dat vergroot de kans dat jij bovenaan komt te staan bij de zoekresultaten. Niks geen salesy acties, maar kunnen helpen in plaats van verkopen. Helpen met je content.

 

AI: Artificial Intelligence
Inhoudsopgave
  • Wat is Content Marketing?
    • Waarom is Content Marketing belangrijk?
    • Van push naar pull marketing

Cursussen



Business Freedom Framework



Canva Cursus



training voor MKB



Gratis Pinterest Cursus

Contact



hello@sociallysanne.nl



Blog



Podcast



Inloggen Leeromgeving



Blijf op de hoogte

en ontvang de gratis Pinterest Cursus in je inbox

Geslaagd-bericht

Schrijf je in

  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
© Copyright 2023 | Alle rechten voorbehouden