
Hoe krijg je meer bezoekers op je website? – 7 Tips
Je website is belangrijker dan je denkt
Wat mij betreft is je website het belangrijkste kanaal om te communiceren met klanten. Het is jouw plekje op het internet waarmee je kunt doen en laten wat je wil en het allerbeste: je bent er niet afhankelijk van een algoritme van een derde partij. Dat betekent dat alle content die jij er plaatst altijd te zien is voor je bezoekers.
Maar dan moet je die bezoekers alleen nog wel even naar je website zien te krijgen. Daarom geef ik je in deze blog 7 handige tips om meer bezoekers naar je website te krijgen.
Liever luisteren in plaats van lezen? Luister de podcast:
Tip 1 – Meer bezoekers door het plaatsen van blogs op je website
Naast de reguliere informatie die je op je website zet (je homepage, je aanbod en natuurlijk je over mij pagina) is bloggen een heel handig hulpmiddel om meer bezoekers naar je site te trekken. Uit onderzoek van OptinMonster, een Amerikaanse grootheid in het genereren van leads, is gebleken dat bedrijven die een blog hebben op hun website, 55% meer bezoekers kregen dan websites waarop geen blog geplaatst wordt.
Dat is natuurlijk heel interessant. Anderzijds ook logisch want door het plaatsen van een blog zorg je ervoor dat mensen gericht naar jouw site komen vanwege de informatieve of entertainende waarde die je daar deelt.
Lees ook: Waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft
Starten met bloggen en het schrijven van evergreen content
Blog je al voor je bedrijf? Dan ga je daar natuurlijk lekker mee door! Als je nog niet blogt is het een goed moment om te gaan starten. Bloggen hoeft namelijk helemaal niet ingewikkeld te zijn. Je schrijft een tekst, zet er een paar bijpassende afbeeldingen bij en je bent klaar. Kijk wat voor jou haalbaar is. Optimaliseren kan later altijd nog! Als je nu wilt gaan starten is het wel slim om gelijk evergreen content te schrijven. Evergreen content is content die niet alleen op dit moment actueel is maar die over een paar maanden of jaren nog steeds relevant is. Het fijne van deze content is dat je het keer op keer kunt hergebruiken.
Geen idee waar je moet beginnen? Kijk eens rond op websites van andere ondernemers. Hoe doen zij het? Kijk vooral wat jij prettig vindt om te lezen en probeer op deze manier jouw eigen teksten ook op te bouwen. Je hoeft echt het wiel niet uit te vinden!
Tip 2 – Plaats geregeld nieuwe content op je website
Als je je website regelmatig update en voorziet van nieuwe, interessante content, geef je mensen een reden om steeds weer bij je terug te komen. Naast dat nieuwe content zorgt voor nieuwe bezoekers, zorgt het ook voor terugkerende bezoekers die daardoor nog warmer worden voor jouw aanbod.
Als je het lastig vindt om zelf met regelmaat nieuwe content te schrijven, kijk dan eens naar de mogelijkheid van gastbloggers. Zoek ondernemers in jouw branche die hun kijk geven op een bepaald onderwerp wat niet direct in jouw aanbod zit maar wat wel interessant kan zijn voor jouw bezoekers. Je kunt afspreken dat je voor elkaars website een blog schrijft. Op deze manier maak je allebei gebruik van elkaars publiek en heb je gelijk ook een waardevolle backlink die belangrijk zijn voor zoekmachineoptimalisatie (SEO), een belangrijk onderdeel van je content strategie.
Tip 3 – Deel je website en blogs op social media
Het is misschien een open deur maar als jij meer bezoekers naar je website wilt leiden, is het slim om je nieuwste blogs of interessante content te delen op je social mediakanalen of je mailinglijst. Ook als jij een nieuw aanbod heb of een gratis weggever hebt is het slim om dit te delen. Je deelt deze boodschap met je volgers, die al warm zijn voor jouw aanbod, dus de kans is groot dat zij doorklikken.
Kijk ook eens naar de content die je al online hebt staan. Welke dingen zijn interessant om nu of over een paar maanden te delen met je volgers? Blijf die content dus gewoon lekker hergebruiken! Je kunt je bestaande content gewoon delen op kanalen als Facebook, LinkedIn, X (Twitter), Pinterest en Instagram Stories waarin je direct door kunt linken met de linksticker.
Lees hier hoe je meer website bezoekers via Pinterest krijgt
Tip 4 – Maak het makkelijk om je content te delen
Laat je bezoekers ook voor je doorwerken. Maak het ze gemakkelijk om jouw content te delen door je site te voorzien van duidelijke social share buttons. Met een druk op de knop kan jouw website of blog dan worden gedeeld op het kanaal naar keuze. Je hebt hier diverse handige plug-ins voor (zowel gratis als betaald) dus dit is ook zo geregeld.
Door het laten delen van jouw content boor je weer een hele nieuwe groep mensen aan die ook klant bij jou kunnen worden. Daarnaast vindt Google het ook fijn als er regelmatig naar jouw website wordt verwezen. Dat geeft namelijk aan dat het interessante content is en daarmee kom je ook weer beter in de ranking.
Tip 5 – Advertenties inzetten voor meer bezoekers
Er zijn verschillende kanalen waarop jij kunt adverteren om meer bezoekers naar je site te krijgen. Kijk goed naar waar jouw doelgroep zit en pas daar je strategie op aan. Bedenk voor je gaat adverteren wat je wilt bereiken met je advertentie. Wil je dat mensen je gratis weggever downloaden zodat ze op je mailinglijst komen te staan of wil je dat ze zich inschrijven voor de webinar die jij binnenkort geeft? Elk doel heeft een andere aanpak, dus klik niet zomaar op de promoten-knop maar ga er serieus mee aan de slag.
Tip 6 – Maak gebruik van Google Bedrijfsprofiel
Een makkelijke, gratis, manier om je bedrijf meer in de kijker te zetten is door een account aan te maken in Google Bedrijfsprofiel. Op deze manier krijgt degene die jouw bedrijf zoekt gelijk een visitekaartje te zien.
Je kunt in dit visitekaartje alle belangrijke informatie over jouw bedrijf kwijt en dat zorgt ervoor dat degene die zoekt in een oogopslag kan zien wat jij voor hem kan betekenen.
Tip 7 – Start of neem deel aan een community
Groeien met je bedrijf doe je nooit alleen. Verbinding zoeken is heel belangrijk. Neem bijvoorbeeld de Facebookgroep Business Babes NL. Dit is een plek waar duizenden Nederlandse én Belgische vrouwelijke ondernemers samenkomen om elkaar te helpen of hun aanbod te presenteren. In België heb je bijvoorbeeld de Alfa Vrouwen Facebook groep die daar enorm groot is.
In deze groepen worden enorm veel vragen gesteld en als jij daar je expertise deelt, vergroot je jouw naamsbekendheid. Hoe vaker mensen jouw naam voorbij zien komen, des te eerder gaan ze ook naar je op zoek.
Creëer je eigen community
Je kunt natuurlijk ook een eigen community starten. In deze groep kun je naar hartenlust je eigen content delen maar je kunt deze groep ook voor vele andere doeleinden gebruiken. En in jouw groep zitten de mensen die al verbinding en vertrouwen in jou hebben. Een ideale plek om dus ook jouw aanbod te delen en leden door te sturen naar je website.
Even samengevat: Dingen die jij kunt doen om meer bezoekers naar je website te krijgen
1 – Plaats blogs op je website
2 – Plaats geregeld nieuwe content op je website
3 – Deel je content op social media
4 – Maak het makkelijk je content te delen door social share buttons
5 – Zet advertenties in
6 – Stel een Google Bedrijfsprofiel in
7 – Start of neem deel aan een community
Dat waren de 7 tips
Ik hoop dat jij wat hebt gehad aan deze tips en ik ben natuurlijk benieuwd welke tips jij wil gaan toepassen.
Wil je hier nog eens over doorkletsen? Stuur me dan gerust een DM op Instagram of een berichtje via het contactformulier.
Wil jij makkelijker klanten maken van je volgers?
Misschien herken je dit wel: je post veel op social media, bent meer uren online dan je zou willen, maar nieuwe klanten aantrekken Ho maar.
Hoe zou het zijn dals je wél de connectie weet te maken met je doelgroep en de allerfijnste klanten weet te bereiken?
In dit gratis e-book deel ik 5 gemiste kansen die veel online dienstverleners over het hoofd zien. Vraag het e-book aan en laat je business groeien met fun!

In dit ebook leer je:
✅ hoe je van betrokken volgers enthousiaste klanten maakt die met liefde hun portemonnee voor je trekken ? (zonder salesy te zijn)
✅ hoe je er voor zorgt dat je niet steeds maar druk, druk, druk bent, maar je tijd slim en effectief besteedt aan de juiste content
✅ hoe je content maakt die blijft hangen, en waarmee je écht impact maakt
✅ hoe je voorkomt steeds maar in het content-hamsterwheel te blijven hangen, en slimmer content maakt
✅ wat de meest gemaakte content fouten zijn van veel online dienstverleners