Populaire zoekwoorden en onderwerpen op Pinterest in februari
Pinterest is eigenlijk niet te vergelijken met social media kanalen zoals Facebook of Instagram. Sterker nog, het is niet eens een social media kanaal, maar een zoekmachine. En dus is het bezoekersgedrag ook heel anders! Het is namelijk zo dat Pinterest vaak zo’n 45 dagen voor ligt op de tijd, als het gaat om content onderwerpen. Daarom kijken we in de maand februari al een heel stuk verder vooruit tot, zeg even, half maart!
Welke onderwerpen dan aan bod komen vind je hieronder!
Hierbij onderwerpen waar je in de maand februari mee aan de slag kunt op Pinterest.
Maar voor alles geldt: kijk goed wat past bij jouw bedrijf en waar jij content over deelt. Heeft het geen enkel raakvlak? Besteed er dan ook zakelijk gezien geen aandacht aan.
Is dat wel het geval? Ga dan los!
ONDERWERPEN OM NU OVER TE PINNEN
Valentijnsdag cadeau ideeen (ook voor kinderen)
Ideeën voor date night vanuit huis
Carnaval (veilig thuis vieren)
Financiele planning
Goede voornemens (en het volhouden ervan)
Lente gevoel: de tuin in, outfits, interieur
ONDERWERPEN OM ALVAST TE PLANNEN
Pasen
Moederdag
Bruiloften
Terwijl het buiten nog grijs en grauw is, gaan we op Pinterest heel langzaam met onze gedachten richting de lente. De vakantiebestemmingen voor de zomervakantie worden voorzichtig besproken (of we uberhaupt op vakantie kunnen deze zomer is nog even afwachten in verband met Covid-19, maar we willen wel alvast droomplannen maken). Na een lange winter vooral thuis en binnen zitten, willen we weer naar buiten! We shoppen misschien zelfs al voorzichtig voor een zomers jasje.
Normaal gesproken is dit ook nog de tijd dat heel veel fanatieke wintersporters nog volop met hun gedachten bij de besneeuwde bergtoppen zitten, en nog gauw de laatste tips voor de mooiste pistes, gezelligste Apres Ski tentjes en onmisbare snowboots zoeken. Helaas is wat dat betreft alles anders nu en een stuk onzekerder, houd daar dus rekening mee.
Kortom, de zoekopdrachten kunnen de komende maanden nog best gevarieerd zijn! Houd rekening met het vooruitkijken naar toekomstige zoekopdrachten van je doelgroep, maar houd rekening met de situatie waar we nu in zitten.
ACTIEPUNTEN
Maak gebruik van de Pinterest Insights om een goed beeld te krijgen van de interesses van jouw doelgroep. Kun je een nieuw bord creëren, een nieuw blog schrijven of updaten of kun je zelfs je aanbod aan laten sluiten op de onderwerpen waar jouw doelgroep interesse in heeft?
Maak er een gewoonte van om je analytics je contentplan mede te laten bepalen, zodat je je altijd blijft focussen op je doelgroep met je Pinterest strategie!
Ik ben benieuwd op welke doelgroep jij je richt, en over welke onderwerpen je gaat pinnen. Laat het me weten in de reacties hieronder, vind ik super leuk! <3
Volgen we elkaar trouwens al op Pinterest?
Wil je meer lezen over hoe je Pinterest in kunt zetten, lees dan ook dit artikel over hoe je meer verkeer krijgt naar je website met behulp van Pinterest, en dit artikel over de 7 meest gemaakte fouten op Pinterest.
Vond je dit een interessant blog? Deel het op Pinterest zodat meer mensen er van kunnen profiteren!
Welke tips ga jij zeker toepassen? Ik zou het heel leuk vinden als je hieronder een reactie achter laat!