Ken je dat? Dat als je ergens super enthousiast over bent je daar het liefst dag en nacht mee bezig bent?
Achter de schermen ben ik bezig met twee hele toffe dingen (en ja dat gaat wel eens ten koste van mijn nachtrust ?)
De focus ligt volledig op…. (tromgeroffel ?) CONTENT!
Naast dat ik me richt op Pinterest marketing is mijn grootste focus altijd ‘content’ geweest. Al als klein meisje van 8 jaar maakte ik magazines voor onze stokpaarden club (lang verhaal).
Anyways, ik schreef verhalen, verzamelde tips over hoe je de mooiste stokpaarden kon maken (met een oude tennissok van mijn vader en een bezemsteel, heel professioneel allemaal ?). Ik knipte en plakte er op los, alles voor dat tijdschrift.
En de enigen die het vervolgens lazen waren mijn zus, een vriendinnetje, en ik dus.
Maar dat maakte me niet uit! Het bezig zijn met die content maken vond ik toen al heerlijk! (al had ik toen als 8 jarig meisje natuurlijk geen enkel benul dat dat ‘content’ heette, ik was gewoon lekker creatief bezig).
Dus geen verrassing dat ik het onderwerp ‘content’ een veel prominentere rol ga geven binnen mijn bedrijf.
Maar even terug naar wat ik NU aan het creëren ben. Er komt namelijk een gloedjenieuw online programma waarin je alles leert over content wat je moet weten om verkopen te generen met je content ?
En daarbij maak ik een gratis E-book vol super waardevolle tips.
***UPDATE: Je kunt het ebook hieronder downloaden! ? ***
Maar hoe begin je nou met zo’n proces?
De eerste vraag die ik mezelf stelde toen ik aan de slag ging was: wat heeft mijn ideale klant nodig?
Een valkuil waar we vaak intrappen is dat we meteen beginnen met het creëren, zonder überhaupt te weten wat onze doelgroep écht nodig heeft.
Hoe kom je er achter wat jouw doelgroep nodig heeft?
Wat goed is om te beseffen is dat hetgeen wat jouw doelgroep denkt nodig te hebben, niet altijd is wat zijn ook werkelijk nodig hebben.
Iemand kan naar bijvoorbeeld naar jou toekomen en zeggen: “Ik heb een dieet nodig waar ik 10 kilo mee afval”. Maar misschien weet jij dat ze voordat ze met een dieet aan de slag gaan eerst moeten werken aan hun zelfbeeld. Anders heeft dat dieet ook geen langdurig effect.
Je klant heeft dan iets anders nodig dan ze in eerste instantie dachten.
Je klant kan aangeven waar ze tegenaan lopen. Wat ze verlangen. En jij bent als specialist vaak degene die weet wat iemand werkelijk nodig heeft om die doelen te behalen.
Daar zit dus een nuance verschil.
Maar hoe weet je waar ze tegenaan lopen?
Eigenlijk is dat heel simpel. Begin vooral met heel veel vragen stellen. Ik spreek ondernemers persoonlijk, ga op zoek in forums waar zij zich bevinden, ik bekijk reviews van boeken binnen mijn vakgebied (daar kun je vaak heel veel uit halen), en ik stel vragen via Instagram.
Vervolgens heb je een hele lijst aan waardevolle input die je me kunt nemen in je training of in de content rondom de promotie van je training.
Let wel, het moet wel passen bij jouw grote lijnen natuurlijk. Als iemand een specifiek onderwerp benoemt wat eigenlijk totaal niet past binnen de opzet van de training, dan ga ik die er niet ‘alsnog even in proppen’. Dat komt niet ten goede van de training.
Maar dat onderwerp noteer ik wel altijd, want dat kan hele goede input zijn voor een social post, mailing of een blog bijvoorbeeld.
Samengevat
Vaak maken we het onszelf onnodig moeilijk. We verspillen uren aan denkwerk over wat wij denken dat onze doelgroep wil en nodig heeft, maar eignlijk kunnen we de antwoorden zoveel makkelijker vinden.
Ga je de uitdaging aan?
Ik wil je uitdagen om vandaag nog minstens 1 iemand uit jouw doelgroep te benaderen en gewoon eens wat vragen te stellen. Ga het gesprek aan. Dat is echt niet zo moeilijk, maar kan wel heel waardevol zijn.
Ga je het doen?
Succes ?
Bewaar op Pinterest
Wil je je bedrijf laten groeien via Pinterest?
Wil je met Pinterest aan de slag, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen? Dan is de gratis Pinterest Essentials mini training precies wat je zoekt.
Wil je meteen doorpakken op Pinterest? Kijk dan bij de Pinterest Kickstarter online training, of werk 1-op-1 met mij.