Bewaar voor later

Wat is een goede betaalpagina voor online producten?

Wat is een goede betaalpagina voor online producten Blog Banners

Hoe vind je de juiste betaalpagina en checkout voor je online producten?

Sinds ik startte met mijn onderneming heb ik altijd alles zelf gedaan. Zelf mijn website gebouwd, allerlei zaken uitgezocht, alles uitgevogeld en opgestart.

Klinkt heel mooi allemaal, maar het heeft ook voor heel wat frustratie gezorgd zo nu en dan.

Want ook al kan Google je een heleboel vertellen, toch moet je ook vaak zelf tegen bepaalde dingen aanlopen voordat je het licht ziet.

Zo ook wat een goede betaalpagina en checkout is, en welke het beste past bij je onderneming. Ik heb er drie getest: WooCommerce, Plug&Pay en Kennis.shop, hieronder vertel ik je welke mijn voorkeur heeft en waarom.

Sommige linkjes in deze blog bevatten een affiliate link. Dit houdt in dat ik een kleine bijdrage krijg wanneer jij besluit een betaald lidmaatschap op de tool af te nemen via deze link. De prijs is voor jou gewoon hetzelfde of juist lager.

Wat is een betaalpagina?

Een betaalpagina – het woord zegt het al – is de pagina waarop betalingen worden gedaan. Het wordt ook wel de ‘check-out’ of ‘afrekenpagina’ genoemd.

De betaalpagina is dus de plek op je website waar je bezoeker ineens meer wordt dan een bezoeker, het wordt een betalende klant.

Waarom is een goed werkende betaalpagina zo belangrijk?

Het hebben van een goed functionerende betaalpagina op je website is heel belangrijk. Als deze pagina namelijk niet goed functioneert, dan kan je dat een hoop klanten kosten. Er zijn een aantal punten waar een goede betaalpagina aan moet voldoen.

Heb ik een betaalpagina nodig?

Als je een dienst of product verkoopt op je website, dan heb je altijd een betaalpagina nodig om het betaalproces in gang te zetten. Een volledige webshop is niet per se nodig als je bijvoorbeeld een handjevol online producten (zoals cursussen, e-books, etcetera) of online diensten verkoopt.

Verkoop je veel (fysieke) producten, dan zou ik wel een webshop aanraden in plaats van een losse betaalpagina-systeem zoals Kennis.shop. Dan heb je namellijk de mogelijkheid als bezoeker om tegelijkertijd meerdere producten in je winkelmandje te stoppen. Als je net zo verslaafd bent aan online shoppen als ik dan weet je ongetwijfeld wat ik bedoel 😉

Waar voldoet een goede betaalpagina aan?

Snelheid

Sowieso is het belangrijk dat een betaalpagina snel laadt. Als je klant te lang moet wachten voordat ze hun aankoop kunnen afrekenen doordat de laadtijd super lang is, dan zijn ze afgehaakt. Zonde.

 

Gemak

Niet alleen voor je bezoeker is het fijn om een betaalsysteem te gebruiken wat gemakkelijk in gebruik is. Ook voor jezelf is het fijn als je een systeem hebt wat je makkelijk even aanpast of aanvult.

 

Zonder afleiding

Om je betaalpagina zo goed mogelijk te laten converteren (= er voor zorgen dat mensen werkelijk doorgaan met afrekenen, en niet tussentijds afhaken) is het belangrijk dat er zo min mogelijk afleiding is.

Idealiter wil je bijvoorbeeld niet meer informatie vragen en geven dan nodig is.

Maak de betaalpagina zo clean mogelijk zonder externe linkjes social social media buttons. Als ze eenmaal wegklikken is de kans groot dat ze niet meer terugkomen.

 

Kennis.shop, WooCommerce of Plug&Pay?

Laat ik voorop stellen dat er nog veel meer opties zijn dan alleen Kennis.shop, WooCommerce en Plug&Pay, maar dit zijn toevallig de drie systemen die ik heb gebruikt, dus daar houd ik het even bij. Met anderen betaalsystemen zoals Shopify heb ik namelijk geen ervaring.

Mijn ervaringen met WooCommerce

Ik ben begonnen met WooCommerce als betalingsysteem. Dit was heel eenvoudig op te zetten en te installeren in mijn WordPress website. Heb je geen idee hoe je dit doet? Zoek dan eens op YouTube naar ‘Hoe WooCommerce installeren WordPress‘, dan vind je je antwoord al.

De eerste 3 jaar heb ik zonder echte problemen gebruik gemaakt van WooCommerce. maar zoals een echt ondernemer betaamt ben ik altijd op zoek of dingen niet beter, makkelijker of sneller kunnen. En dat bleek voor WooCommerce (voor mijn situatie) het geval.

Ik verdiepte me namelijk in sales processen, en leerde dat de check-out pagina (dat is de pagina waar iemand afrekent) voor een groot deel bepaalt of iemand de aankoop doet, of toch afhaakt.

Long story short: mijn standaard WooCommerce check-out pagina bleek niet bepaald optimaal.

Ik heb toen eerst wat zitten knutselen met plug-ins, heel eerlijk: ik weet al niet meer welke ik heb gebruikt.

Maar ook dat was voor mij niet ideaal.

Toen ontdekte ik een betaalsysteem dat specifiek gericht is op kennis ondernemers

Nee wacht even, dat is niet helemaal waar. Ik had al veel eerder van Plug&Pay gehoord, en ik had al vaker betaalpagina’s voorbij zien komen van andere ondernemers die het betaalsysteem gebruiken.

Maar ik vond het gewoon altijd te duur. There, I said it.

Toch kriebelde er iets in me waardoor ik het volgende met mezelf afsprak: “San, je gaat het 1 maand proberen, bevalt het niet, dan vergeet je het voor nu en altijd en blijf je gewoon bij WooCommerce. Bevalt het wel? Dan stap je echt helemaal over.”

Eén van de belangrijkste redenen waarom ik het toch een kans wilde geven is om het feit dat je kassakoopjes kunt aanbieden op de check-out pagina.

Oftewel, stel iemand is geïnteresseerd in mijn Canva Queen training, dus ze gaan naar de afrekenpagina, dan krijgen ze op die betaalpagina de optie om nog iets extra’s bij te kopen. Bijvoorbeeld een andere training met een exclusieve korting, of een ander product dat je aanbiedt.

Hetzelfde als die Snicker die je niet kunt laten liggen bij de kassa van de supermarkt (zeg nou niet dat jij je nooit laat verleiden…)

 

Goede voorbereiding

Om de test dus echt goed toe te passen, zorgde ik er voor dat ik iets beschikbaar had om bij wijze van test toe te voegen aan de chek-out pagina’s als kassakoopje. Zo ontstond het idee om Canva Instagram Templates te maken. Schot in de roos bleek, want daar werd goed gebruik van gemaakt.

En zo verdiende ik bovenop het bedrag van de online training, nog een paar euro extra door het kassakoopje. En dat telt leuk op!

 

De test was geslaagd, maar tóch stapte ik over…

Later hetzelfde jaar dat ik met Plug&Pay was gestart kwam ik per toeval op een compleet nieuw betaalsysteem. In eerste instantie klonk het too good to be true. Ze boden namelijk alles wat ik gewend was van P&P, maar dan voor een schijntje van de prijs.

Dit betaalsysteem genaamd Kennis.shop, helpt jou binnen 10 minuten een betaalpagina aan te maken, zonder dat je enige technische kennis nodig hebt. Handig!

Ik besloot het een kans te geven, en daar heb ik geen spijt van!

De bedenkers van Kennis.shop, Parsifal Tritsch en Kars Hamstra, zorgden er direct voor dat je in een warm bad opgenomen wordt. Doordat het systeem in de kinderschoenen stond toen ik instapte kreeg je als klant een vinger in de pap om mee te denken met de ontwikkeling. Super fijn, want ze zijn echt bereid om met je mee te denken. Ook houden ze je continu op de hoogte van de voortgang, dus weet je precies waar je aan toe bent.

Er zijn een aantal redenen waarom ik heb gekozen om over te stappen naar Kennis.shop, waaronder:

 

Betalen in termijnen

Ik vind het belangrijk voor jou dat als je bijvoorbeeld een training van mij wil kopen, dat je de mogelijkheid hebt om in termijnen te betalen. Dus dat vond ik een groot voordeel dat dat (bijna) mogelijk is in dit betaalsysteem.

 

Abonnementen – Terugkerende betalingen

Voorheen had ik me al eens verdiept in de mogelijkheid om met abonnementen te werken, ik zat namelijk al een tijd te dubben met het idee om een membership op te starten. Maar die betalingen, dat was toch wel een dingetje.

Maar gelukkig is dat ook bijna allemaal inbegrepen, fijn voor mijn membership de Content Club .

 

Affiliate Tools

Als je werkt met een affiliate systeem, dan betekent dat dat iemand anders jouw producten of diensten kan promoten, en daar dan een X vergoeding voor krijgt. Hoe hoog die vergoeding is bepaal je zelf. Dit is voor ondernemers super interessant, want zo beloon je je klanten om reclame voor je te maken. En dat scheelt weer een hoop marketingkosten. Plus het zorgt voor vertrouwen doordat iemand anders jou promoot, en niet jijzelf.

Deze optie heb ik bij de aanschaf van Kennis.shop voor een super laag eenmalig bedrag bijgekocht. Om het affiliate systeem van Plug&Pay te gebruiken zou ik elke maand €76,- extra moeten betalen. Dat is een behoorlijk bedrag op een toch al prijzig abonnement. In totaal zou dat komen op €125,- per maand. Dus alleen al daarom was het een no-brainer om over te stappen op Kennis.shop.

 

Neuromarketing toepassingen

Je krijgt betaalpagina’s speciaal voor het verkopen van kennis-producten. Maar dit zijn niet zomaar betaalpagina’s. Deze combineren ze met bewezen marketing technieken om je omzet gegarandeerd te verhogen, aldus Parsifal en Kars. Dat ziet er zo uit:

  • Product samenvatting, klanten reviews en onzekerheden wegnemen met FAQ’s
  • Kassakoopjes, 1-klik upsells en 2-stap betaalpagina
  • 8 neuromarketing geheimen verwerkt op jouw betaalpagina’s + tips voor jouw teksten

 

Alles is geautomatiseerd

Alles wat ik kan automatiseren binnen mijn bedrijf, probeer ik ook te automatiseren. En dat kan ik je ook echt aanraden.

Dus ook alles rondom betalingen.

Stel iemand koopt een cursus bij me, dan wil ik dat ze na de betaling direct toe worden gevoegd aan ActiveCampaign (MailBlue) zodat ze de juiste welkomstmail krijgen. Vervolgens wil ik niet nog iemand handmatig hoeven toe te voegen aan de online academy omgeving, ook dat gaat geautomatiseerd met een rechtstreekse koppeling met ActiveCampaign.

Maar natuurlijk komt er bij de betaling zelf ook nog meer kijken. Ik wil niet elke klant handmatig een BTW factuur na hoeven sturen. In Kennis.shop gaat dat ook allemaal geautomatiseerd. Zo fijn!

 

Het is een beveiligd systeem – 100% veilig

Kennis.shop is als het ware de betaalpagina aan de voorkant, dus hetgeen wat je klant te zien krijgt als ze iets bij jou kopen. De betaling zelf wordt vervolgens verwerkt door Stripe, dit is een vergelijkbaar systeem als Mollie. Stripe wordt ook gebruikt door grote bedrijven zoals Amazon, Shopify en Google. Dus no worries, je kunt dit 100% vertrouwen.

 

Hoe werkt Stripe?

Wanneer je jouw shop activeert maak je kosteloos een Stripe-connect account. Wanneer jouw klant betaalt, wordt het geld naar jouw Stripe account gestuurd. Vervolgens stuurt Stripe het geld naar jouw bankrekening. Easy.

Kars en Parsifal helpen je om de koppeling te maken als je er zelf niet helemaal uitkomt, vastlopen is dus geen optie.

Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de betaalpagina er uit ziet:

De nadelen van Plug&Pay waardoor ik overstapte naar Kennis.shop

Nadelen:

– De prijs, ik vond Plug&Pay behoorlijk prijzig. Met het Premium abonnement betaal ik op het moment dat ik dit typ €59,- per maand ex btw.

Het Lite abonnement is op dit moment €15,- per maand, dus je kunt al voor een veel lager tarief instappen, maar dat abonnement was voor mij niet uitgebreid genoeg qua productaanbod.

Daar tegenover staat wel dat het Premium abonnement behoorlijk uitgebreid is. En dankzij de kassakoopjes en upsells heb ik meer omzet gemaakt dan voorgaande jaren. Maar datzelfde kan ik nu dus ook met Kennis.shop voor een veel lager bedrag.

Geen affiliate optie inbegrepen. Als je gebruik wil maken van het affiliate systeem dan moet je overstappen naar Ultimate, dat staat as we speak op €125,- ex btw per maand. Als je zeker weet dat je daardoor ook meer verkopen hebt doordat anderen je producten of diensten promoten, dan kan dat natuurlijk wel interessant zijn.

Wat zijn de kosten van Kennis.shop?

Als je instapt kun je direct beginnen met verkopen via je eigen betaalpagina’s. Kennis.shop is op dit moment nog het een en ander aan het finetunen. Maar grotendeels hebben ze alles klaar staan, en het ziet er fantastisch uit! Daardoor kun je nu voor een bizar lage prijs een lifetime licentie kopen terwijl Parsifal en Kars achter de schermen een super goed systeem verder ontwikkelen.

Inmiddel gebruik ik Kennis.shop al grotendeels. Ik heb productpagina’s aangemaakt die al perfect werken. Ook de betaling in termijnen werkt al goed. Zodra ook de abonnementenfunctie gereed is (dit hebben ze bijna af!) dan kan ik meteen afscheid nemen van Plug&Pay.

Maar als je geen abonnementen nodig hebt dan kun je nu al direct starten met verkopen, want het systeem is al zo ver ontwikkeld dat dat mogelijk is en als een trein werkt!

 

Kennis.shop PRO:

De deuren van Kennis.shop openen op dit moment slechts enkele keren per jaar. Tijdens die momenten kun je gebruik maken van een exclusieve lifetime actie. De prijs hiervan gaat steeds omhoog, dus mocht je twijfelen zorg er dan voor dat je de volgende opening niet mist. (Of stuur mij een berichtje, ik kan je misschien door de achterdeur naar binnen sluizen 🤫)

Optioneel kun je bij de PRO versie de affiliate tools erbij kopen. Daarmee kun je van jouw klanten ambassadeurs van jouw bedrijf maken doordat zij jouw aanbod promoten onder hun doelgroep. Voor elke aankoop krijgen zijn een door jou gekozen bedrag of percentage van de de verkoop. Met deze tools wordt dit allemaal voor je geautomatiseerd.

Kennis.shop START

Wil je liever iets kleiner beginnen? Ga dan voor het START pakket. Daarmee heb je iets minder opties, maar nog steeds een fantastische tool voor maar een eenmalige investering.

 

Hieronder zie je de verschillen tussen START en PRO. Let op, dit zijn tarieven van de vorige lancering, de kans is groot dat deze tarieven bij de volgende lancering niet meer volledig kloppen.

 

kennis.shop-pro-start-tarieven-overzicht

Als je de lifetime deal afneemt, betaal je dus nooit meer jaarlijke of maandelijkse abonnementskosten. Je betaalt bij Kennis.Shop alleen €0,17 per succesvolle verkoop. Met dat bedrag ben je verzekerd van de beveiliging en hosting van je betaalpagina’s en de mails die naar je klanten worden gestuurd.

Verkoop je niets, dan betaal je dat bedrag dus ook niet.

En wat ook fijn is, is dat je het hele systeem eerst 30 dagen kunt uitproberen. Vind je het niks? Krijg je gewoon je geld terug.

Klik op deze link voor alle informatie over Kennis.shop.

Live demo bijwonen?

Regelmatig geven Parsifal en Kars (de bedenkers en makers van Kennis.shop) een live demo. Daarin laten ze precies zien hoe het systeem werkt en wat jij er mee kunt. Zo krijg je een goed beeld of dat het iets voor jou is.

Klik hier voor de datums en meld je aan voor deze live demo via deze link.

Socially Sanne Raaimakers Pinterest en content Marketing

Conclusie

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik enthousiast ben over Kennis.shop! Wil je dit systeem ook uitproberen? Sluit aan bij de demo’s die regelmatig georganiseerd worden, of klik hier voor alle info over Kennis.shop.

Pinterest Essentials

Vraag de gratis Pinterest cursus aan

De stap voor stap handleiding voor een sterke start met Pinterest marketing

Pinterest Essentials mini training

Leer een stevige & onmisbare basis neer te zetten voor Pinterest marketing (nog voordat je met de knopjes aan de slag gaat)

E-mail nieuwsbrief ontvangen*

Bewaar voor later